Do 2020 roku nawet 15% kierowców może korzystać z rozwiązań telematycznych w celu obniżenia ceny polisy komunikacyjnej

Raport „European Motor Insurance Study. The rise of digitally-enabled motor insurance” przygotowany przez Deloitte na podstawie danych z 11 krajów europejskich dotyczy wprawdzie ubezpieczeń indywidualnych, ale sam fakt ruchów biznesowych ubezpieczycieli w stronę zwiększenia ulg w OC dla użytkowników rozwiązań telematycznych może także znacznie wpłynąć na koszty ubezpieczenia flot osobowych w firmach.

Według Deloitte w wielu krajach coraz popularniejsze stają się ubezpieczenia telematyczne, które pozwalają zaobserwować szereg parametrów związanych z prowadzeniem samochodu, takich jak: przyśpieszenie, hamowanie, prędkość i wiele innych danych możliwych do uzyskania z komputera pokładowego samochodu. Taki rodzaj kontroli jest standardem w przypadku flot samochodowych w firmach.

Wprowadzenie ubezpieczeń telematycznych dla osób indywidualnych z pewnością spowoduje nacisk firm posiadających floty osobowe na ubezpieczycieli w celu obniżenia stawek w sektorze B2B. Już dziś przedsiębiorstwa, nie bez powodu, stawiają na ecodriving – wynagradzają pracowników, którzy wyróżniają się ekonomiczną, ekologiczną i bezkolizyjną jazdą, a systemy kontroli pojazdów takie jak GPS ATRAX pomagają w sprawnym analizowaniu wyników nawet dużych grup kierowców automatycznie generując raporty określające styl jazdy kierowców i rankingi pod kątem ecodrivingu.

Jak podają eksperci Deloitte najsilniejsze rynki telematyczne w branży ubezpieczeniowej istnieją we Włoszech i Wielkiej Brytanii, ale ubezpieczenia komunikacyjne wykorzystujące technologie cyfrowe stają się ważną częścią oferty we wszystkich krajach europejskich. Warto zatem obserwować te zmiany myśląc także o optymalizacji kosztów flot osobowych.

Więcej na temat raportu Deloitte można przeczytać tutaj: https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/dzieki-technologiom-cyfrowym-wysokosc-skladki-ubezpoieczenia-komunikacyjnego-uzalezniona-od-stylu-jazdy.html

STREFA KLIENTA
polski