Jakość i ilość danych
Przemyślany system opiera się na najlepszych rozwiązaniach i technologiach, które sprawiają, że dane trafiają do użytkowników szybko i bezpiecznie, a także w przystępnej formie. Współcześnie borykamy się z nadmiarem informacji, których nie jesteśmy w stanie przetworzyć i przyswoić, więc kolejną ważną sprawą jest sprawienie, aby osoba monitorująca flotę samochodową otrzymywała maksimum treści, przy jak najmniejszym nakładzie własnej pracy i czasu. W TRONIKU zadbaliśmy o to, aby klienci otrzymywali dane w formie precyzyjnych, czytelnych danych i raportów, ponieważ jakość i ilość danych są kluczowe dla klientów branży flotowej. Im większą flotą zarządzają klienci, tym większego wsparcia systemu w codziennej pracy potrzebują. Dlatego też kluczowe jest, aby system był wyposażony w opcję automatycznego uzupełniania porządnych danych i ich obróbki oraz automatycznego przekazywania raportów czy wniosków do odpowiednich adresatów. W praktyce działa to przykładowo tak, że informacje na temat stylu jazdy są wysyłane bezpośrednio do kierowców, dane na temat wykorzystania pojazdów do celów prywatnych – do działu księgowego, a dane raportujące wizyty handlowców w danych placówkach – do ich przełożonych.
Korelacja z innymi systemami
Kolejnym ważnym elementem jest dobór elastycznych narzędzi i zautomatyzowanie ich pracy oraz integracja danych pochodzących z różnych źródeł, np. z kart paliwowych, pojazdów, informacji księgowo-finansowych itp. Rozwiązania tego typu umożliwiają automatyzację większości procesów, dzięki którym duża flota działa bez zarzutu i narażania na dodatkowe koszty. Jeśli klient potrzebuje maksymalnej ilości danych, często zdarza się, że korzysta równocześnie z kilku systemów, które są rozproszone w różnych działach firmy, gdzie np. HR odpowiada za czas pracy, a logistyka za kontrolę samochodów i maszyn. Aby jednak na koniec okresu rozliczeniowego klient otrzymał zwięzłą paczkę danych, która kompleksowo odpowiada jego potrzebom, ważna jest możliwość połączenia danych z różnych źródeł. System GPS ATRAX bardzo często jest integrowany z programami do zarządzania flotą, jak np. PasCom Flota II, z systemami księgowo-finansowymi czy giełdami transportowymi, np. TimoCom, i wieloma innymi. W praktyce oznacza to o wiele bardziej zaawansowane opracowania i raporty niż pochodzące tylko z systemu GPS lub tylko z danych pozyskiwanych z serwisów (ASO) i kart paliwowych. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia przepływ danych w firmie, bo każdy dział otrzymuje wyselekcjonowane, interesujące go dane. Cały proces odbywa się automatycznie w okresach wyznaczonych przez zarządzające osoby.
Artykuł został opublikowany w kwietniowym magazynie Flota